Is de behandeling pijnlijk?

Dat valt reuze mee omdat in veel gevallen er al een verdovend middel in de gebruikte vloeistof zit en als we bv. de lippen doen dat altijd kortdurend verdoofd kan worden, net als bij de tandarts maar dan met een verdovingsmiddel wat maar zo'n 20 minuten werkt zodat je niet nog uren met zo'n "verdoofde"mond loopt.

Heeft u bepaalde leefregels na de behandeling?

Ja!

  • 3 dagen erna voorzichtig met de zon / zonnebank
  • De eerste dagen voor – en na de behandeling geen pijnstillers met Acetyl Salicylzuur gebruiken daar dit het bloed verdunt en daar door de kans op blauwe plekken vergroot. In dit geval ook matig zijn met alcohol gebruik.
  • Bij Botox/Dysport behandeling de eerste 2 uur niet gaan liggen of het behandelde gebied masseren.
  • De eerste week na de behandeling raden wij 2 maal daags insmeren met Arnica zalf/gel aan
  • Als er met Sculptra is gewerkt dan moet er 2 weken lang 2 maal daags gemasseerd worden
  • Bij de andere middelen is het juist van belang de behandelde plaats de eerste week niet te beroeren
  • Bij neiging tot blauwe plekken kunt u 2 weken voor de behandeling 3 x daags Arnica D6 korrels innemen

Wat zijn de tussenpozen tussen de behandelingen?

Hyaluronzuur mag reeds na 2 weken bijgewerkt worden. In de praktijk worden de schoonheidsinstituten met een interval van 1 tot 2 maanden door ons bezocht.

Hoe vaak moet er worden behandeld?

Bij de tijdelijke en long lasting middelen gaan wij uit van 1 tot 2 behandelingen en in een enkel geval 3 keer. Als er gekozen wordt om een zgn. "stappenplan" te maken waarbij men eerst het ene probleem aanpakt en daarna het andere zijn er vanzelfsprekend in totaliteit meer behandelingen nodig. Bij de Dysport/Botox moet men na een aantal maanden op herhaling om het gewenste resultaat te behouden, de tussentijd wordt over het algemeen wel steeds langer.

Let op: De eerste behandeling met Sculptra is slechts een basislaag en geeft geregeld nauwelijks zichtbaar resultaat.
Maakt u dus nooit de fout te veronderstellen dat u met 1 behandeling dan klaar bent. Dit is slechts hoogst zelden het geval.

Als ik verkeerd reageer op een middel, wat gebeurd er dan?

Dit gebeurt slechts heel zelden. Het is dan belangrijk dat U ons belt, wij kunnen in vele gevallen dit probleem verhelpen.

Wat kan ik van de behandeling verwachten?

Bij het 1e consult wordt alles met u besproken en in overleg met u kan er dan gekozen worden voor een bepaalde behandeling. Er wordt een medische status gemaakt, U krijgt een toestemmingsformulier te lezen en te ondertekenen. Er worden beginfoto’s gemaakt. De tijdsduur van de werking van de tijdelijke en long-lasting middelen is afhankelijk van de snelheid waarmee het door het lichaam wordt afgebroken. Dit is dus zeer persoonlijk! Bij de ene persoon zal dit sneller zijn als bij de andere. Met name roken bekort de werkingsduur. En ook andere factoren die de veroudering versnellen zijn van belang in dit verband; denk aan stress, vermoeidheid en gewichtsverlies.

Kan ik er ernstige ziektes van krijgen?

Nee, er is in de vele jaren dat er met deze middelen gewerkt wordt nooit zo'n geval beschreven.

Is het resultaat blijvend?

NEE sinds 01-01-2015 is het gebruik van blijvende-permanente middelen bij wet verboden. De duur van de werking van Botox/Dysport/Azzalure varieert per persoon maar loopt over het algemeen op naarmate er meer behandelingen mee zijn verricht. Voor de hyaluronzuur en Sculptra (melkzuur) geldt dat er ook individuele verschillen m.b.t. de werkingsduur. Wij werken met 6 diktes variërend van een hele dunne hyaluronzuur voor hele fijne lijntjes tot hele dikke hyaluronzuur voor het opvullen van het jukbeen of de kaaklijn. De enorme ervaring van dokter Peter Driessen staat garant voor de juiste materiaalkeuze.

Waar wordt ik mee behandeld?

Dit wordt op het eerste consult samen met u besproken en vastgesteld.

Wat kost een behandeling?

Voorlichting is kosteloos. De kosten hangen af van de hoeveelheid benodigd materiaal. Heeft men veel - en diepe rimpels dan wordt een behandeling vanzelfsprekend duurder dan bij iemand die een simpel klein lijntje wil laten verwijderen. De kosten van elke behandeling worden vooraf met u besproken en dienen erna contant of per pinpas te worden voldaan. Uw salonhoudster c.q –houder zal u graag verder voorlichten. Voor elke behandeling dient u zich te legitimeren zoals in de wet is vast gelegd. Elke BIG geregistreerde arts dient dit te vragen en vast te leggen.

Welke rimpels en plaatsen komen het meest voor behandeling in aamerking?

Over het algemeen geldt dat onder de ogen de veroudering te wijten is aan volumeverlies en dus wordt dit met hyaluronzuur behandeld. Rond en boven de ogen komen de rimpels meestal door ongewenste spierspanning en wordt er dus met Botox/Dysport gewerkt.

Ook littekens kunnen wij behandelen met hyaluronzuur.
Handverjonging vind ook plaats met hyaluronzuur.

N.B: Voor contourveranderingen van het gelaat die vaak een wat jeugdiger en gezonder uiterlijk geven is Sculptra (voorheen New Fill) een uitstekend middel waar wij graag mee werken. Met hyaluronzuur is het zelfde resultaat bereikbaar.

Verder is mogelijk;

  • Litteken correctie overal op het lichaam
  • Hyperhydrose behandeling van de oksels ( overmatig zweten)
  • Handverjonging
Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Op de contactpagina vindt u onze contactgegevens.

Benieuwd wat ik voor u kan betekenen? Plan nu een intakegesprek in

Problemen en klachten:

Gelukkig komen problemen heel weinig meer voor met de moderne, veilige middelen maar 100% garantie bestaat niet in het medische werkveld. Er kan altijd iets gebeuren ook al geven wij 100% inzet dat het goed zal gaan.
Mochten er na een behandeling problemen zijn dan vragen wij u met klem ons persoonlijk hierover te benaderen zodat wij adequaat kunnen reageren om samen met u tot een oplossing daarvan te komen.
Onze ervaring is dat dat in 99,9 % van de gevallen ook mogelijk is.
Mocht het onverhoopt toch anders verlopen en wij er samen niet uitkomen zijn wij aangesloten bij Stichting DOKh voor Klachten en Geschillen.

Kwakelkade 21f
1823 CL Alkmaar
telnr: 072-520 83 25
E-mail: klachtengeschillen@dokh.nl